dilluns, 23 de desembre del 2013

UNESCO i ISTE


Com bé sabem l'educació és algo que està sempre en constant evolució, la educació tant englova el territori on vivim, com la família i el tipus d'escola. Aixì doncs hi ha un sector que cal donar-li la mateixa importancia que als altres, aquest sector és el de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).
Actualment podrem dir que tots els nens estan en contatcte directe amb les noves tecnologies, ja siguin telefons mobils o ordinadors, ipads, PDIs, etc.
Les TIC són eines de suport molt importants i essencials actualment, cal fer-ne un bon ús i sobretot s'han de treballar des de l'escola també. Degut això la UNESCO i el ISTE han creat uns estatuts que indicant tant els nivells que han d'assolir els alumnes, com les competències que ha de tenir un professor alhora d'ensenyar a utiltizar aquestes noves tecnologies.
En el link següent hi ha un power point on es poden veure resumidament aquestes competencies de la UNESCO i el ISTE. Cal dir que les competencies de la UNESCO estan enfocades als alumnes, és a dir, el que ha d'assolir l'alumne alhora d'utilitzar les TIC i per altre banda, el ISTE està més enfocat a les competencies que ha de tenir un professor. Fent referencia aquestes competencies que ha d'assolir un professor trobem diferents nivells, des de la més baixa on el docent està en procès d'apendre a utilizar aquestes tecnologies, ja sigui perquè és un persona gran evidentment està desfasat o bé perquè no ha tingut l'oportunitat de fer-ho abans. I la meta serà arribar al nivell més alt, on el docent no només té un bon coneixement de les TIC sinó que les utilitza de forma constant i és creatiu.




Trobo que està molt bé que hi hagin aquestes competencies per les quals s'ha de guiar un mestre. Com hem dit anteriorment, la societat està en constant evolució i és inevitable el contate amb les TIC i hem de tenir clar que ja forment part de nosaltres. Igual que altres coses hem de saber utilitzar-les i per tant el mestre ha de tenir un bon coneixement d'aquestes per poder aplicar-les correctament a l'aula.
Si treballem les TIC a l'escola és perquè en un futur els alumnes tindran que fer molt ús d'elles, i per aquest motiu també tenim les competències que ha d'assolir l'alumne. Jo mateix a l'inici del semestre de GITIC tenia uns coneixement que ara han augmentat i em seran molt útils. Doncs perquè no fem el mateix amb el infants?


Per concloure, ampliarem una mica aquesta informació amb un vídeo de Miguel Ferrando on explica quins són aquest estandars de la UNESCO.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada